9001650601 |
Coeducació per a una educació no sexista a l'educació d'adults |
2021-2022 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Professorat de persones adultes |
|
|
|
14/10/2021 - 14/12/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei d'Educació al Llarg de la Vida
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic que s'articula a través d'uns mòduls que contenen unes pràctiques per equilibrar la part teòrica i la part pràctica. Propicien l'anàlisi i la reflexió del que es planteja en la realitat, el context i l'entorn de treball en què cadascú es mou.
|
| |
Objectius |
-Conèixer el concepte de coeducació en l'actualitat, el seu marc legal i la seva acció transversal.
-Promoure la figura del referent de coeducació dintre del consell escolar de centre (d'acord amb l'article 126.2 de la LOE i el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius), amb l’objectiu de promoure la igualtat real i efectiva entre homes i dones i impulsar les mesures coeducatives en el centre educatiu.
Formar a docents interessats a impartir el mòdul opcional del GESO “Igualtat de gènere al segle XXI”.
-Aprofundir sobre les causes i efectes dels estereotips sexistes i la seva incidència en l'àmbit educatiu.
-Facilitar la identificació d'actituds abusives normalitzades.
-Treballar la diversitat i les relacions de poder entre dones i homes.
-Repensar la pròpia pràctica coeducativa en els centres, acompanyant en aquest procés d'incorporar la coeducació en el dia a dia a l’aula com a eix transformador de l'acció educativa.
-Facilitar la identificació d'actituds abusives normalitzades
-Sensibilitzar per al foment de la prevenció de la violència de gènere.
-Aplicar la legalitat vigent.
|
| |
Continguts |
- Mòdul 1. La coeducació, els reptes de l'escola coeducativa i anàlisi i reflexió sobre els esteorotips i el currículum ocult.
- Mòdul 2. Models de feminitat i masculinitat. Influència de la societat en la construcció dels estereotips de gènere. Usos no sexistes del llenguatge i dels espais. La diversitat d'orientació afectivo-sexual i d'identitat de gènere.
- Mòdul 3. El mite de l'amor romàntic. Gestió de les emocions. Educació sexual i afectiva. Prevenció de la violència de gènere.
- Mòdul 4. Repensar la pròpia pràctica coeducativa.
- Mòdul 5. La igualtat de gènere al segle XXI.
|
| |
Avaluació |
· Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa i percepció de transferibilitat. (Nivell 1)
· Aprofitament en termes d’aprenentatge dels continguts de la formació orientats a una futura implementació a la pràctica docent. (Nivell 2)
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir el certificat caldrà haver lliurat les activitats de participació als fòrums, les tasques encomanades a cada mòdul (100% d’activitats) amb una valoració positiva.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de CFA del Departament d'Educació i de CFA municipals autoritzats, especialment els que són referents de coeducació en el centre.
|
| |
E-mail |
fadults@xtec.cat
|
| |
|
|